fredag 10 mars 2023

Jag DNF: ar ATLAS- De UTvalda av Olivie Blake













Det var länge sedan jag DNF (Did not finish) en bok och jag blev förvånad att det blev ATLAS- De Utvalda av Olive Blake. Boken har varit hypad väldigt länge då man har pratat, diskuterat, hyllat och verkligen lyft boken till skyn. Jag hade läst 200 sidor innan jag fick nog, kanske skulle jag ha avslutat tidigare? 

Jag brukar inte recencera böcker som jag inte avslutar, men den här gången måste jag bara dela med mig av lite tankar. 

Självklart blev jag nyfiken när namnet på boken cirkulerar på allas läppar. Jag köpte hem boken för att se vad som lockade läsare världen över att hylla den så hårt. Förförståelsen jag hade var att jag visste att boken innehöll magi, univeristet, ungdomar och utmaningar. Istället presenteras huvudkaraktärerna på ca 100 sidor och efter det blev det mycket snack och lite verkstad. Magin i den här boken fick jag som läsare endast små smulor av och endast dialoger om killproblem, relationsproblem, karaktärer som hatar varandra och uttnytjande. Jag klickade inte med huvudkaraktärerna, bikaraktärerna var stela och historrieutvecklingen stannade av. Det resulterade att jag hoppade av efter 200 sidor, tyvärr. 

💭Vad tyckte du om ATLAS- De Utvalda? 
💭Planerar du att läsa boken?

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst den än men har den i hyllan så ska göra det någon gång framöver :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade också boken på hyllan under en tid och det var först för några dagar sen jag bestämde mig för att läsa den. Ja....jag hade en liten Dark Academia perion hahah. Jag är fortfarande besviken på att den inte levereade som jag trodde...

    SvaraRadera