lördag 18 mars 2023

Shadow & Bones Säsong 2 är här!

Efter att jag läste ut Six of Crows av Leigh Bardugo blev jag så tagen av världen, karaktärerna, magin, berättandet, ja allt. Det fick mig att plocka upp Shadow & Bones boktrilogin och den levererade likaså. Jag läste ut trilogin väldigt snabbt, precis i tid när Shadow & Bones första säsong skulle släppas på Netflix och jag blev så förvånad hur likartad produktionen blev till böckerna. Karaktärerna är klockrena, både utseendemässigt och utförandet och eftersom bok nummer två Siege & Storm blev min favorit med Sturmhond....jag ni fattar troligtvis vem jag menar, så blev jag ännu mer wow!!!

Nu har säsong två kommit och den är mörkare, farligare och magin är så mycket starkare. Nya karaktärer kommer in, andra försvinner och jag får fortsätta att träffa älskvärda karaktärer som bara blir bättre och bättre i mina ögon. Jag är så glad att författaren själv är en del av produktionen. 

💭 Har du läst alla böcker av Leigh Bardugò?


SPOILER 

Äntligen dök Nikolai Lantsov upp och jag bara wow, produktionen hittade verkligen honom utseendemässigt. Dock skulle jag säga att hans personlighet framhävdes bättre i böckerna. Nikolai var mer en charmig skojare i böckerna och den kryddan saknades i tv serien. Utöver det var prestationen väldigt bra, skådespelaren Patrick Gibson framhävde Nikolai Lantsovs ädla, varmhjärtade och äventyrliga sida och det var de viktigaste delarna. Jag är super nöjd med resulatatet. 

För att inte glömma bort The Darkling, Aleksander...för honom går det bara nerför på ett spännande och underhållande sätt. Trots bakstötarn han fick i säsnong 1, verkar han bara bli starkare. Jag ska vara ärlig och säga att det tog emot en del när han gick bort. Även om han ville överta världen, förstår jag hans känsla av ensamhet, hämnd och makt begär. Jag tyckte sedan länge att han var en missuppfatattad karaktär. Jag gillade honom starkt och Ben Barnes utför ett återigen strålande arbete med att gestalta The Darkling. 

Att se Mattias i fängelse hela säsongen var inte underhållande för fem öre, utvecklingen stannade upp och jag bara väntade på nästa steg som aldrig hände. Ni som har läst böckern ni vet att en plan för frisättning kommer sättas igång av Thw Crows...och ja, jag väntade på tillstöten. SUCK*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar