måndag 13 mars 2023

GRÖN BOKHÖG

Denna månaden är det grön färg som gäller och i och med det, letar jag fram böcker som har gröna omslag...jag insåg att jag har väldigt många gröna böcker ståendes på hyllan. Kan det vara för att jag har grön som varaorit färg?? 


🌱 𝐃𝐞 𝐔𝐭𝐯𝐚𝐥𝐝𝐚 𝐓𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥ä𝐬𝐚𝐫𝐞𝐧 𝐚𝐯 𝐊𝐫𝐢𝐬𝐭𝐢𝐧 𝐂𝐚𝐬𝐡𝐨𝐫𝐞 Denna bok var en av de första böcker jag läste när jag var tretton år. Den har så mycket att erbjuda både magi, äventyr, vänskap, spänning. Perfekt första bok om man vill komma igång med fantasy genren. 

🍃 𝐈𝐧𝐬𝐮𝐫𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐚𝐯 𝐕𝐞𝐫𝐨𝐧𝐢𝐜𝐚 𝐑𝐨𝐭𝐡 Bok nummer 2 i Divergent serien. Detta är en bokserie som du bör lyfta upp om du älskar Hungerspelen. 

🍀 𝐄𝐭𝐭 𝐇𝐨𝐯 𝐀𝐯 𝐕𝐢𝐧𝐠𝐚𝐫 & 𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫𝐠å𝐧𝐠 𝐚𝐯 𝐒𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐉 𝐌𝐚𝐚𝐬 Tredje delen av bokserien Ett hov av taggar och rosor. Denna ligger på min topp 10 lista och har allt som en fantasy bör innehålla, många älskvärda karaktärer, äventyr som inte tar slut, stor passion och inte minst att det hela känns som en saga. 

🌲 𝐒𝐢𝐞𝐠𝐞 𝐚𝐧𝐝 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐦 𝐚𝐯 𝐋𝐞𝐢𝐠𝐡 𝐁𝐚𝐫𝐝𝐮𝐠𝐨 Bok nummer två i Shadow and Bone serien och den här boken var den bästa i serien! Magi, pirater, kungligheter och en solbesvärjare som kämpar att rädda världen. 

🐍 𝐁𝐚𝐥𝐥𝐚𝐝𝐞𝐧 𝐨𝐦 𝐒å𝐧𝐠𝐟å𝐠𝐥𝐚𝐫 & 𝐎𝐫𝐦𝐚𝐫 𝐚𝐯 𝐒𝐮𝐳𝐚𝐧𝐧𝐞 𝐂𝐨𝐥𝐥𝐢𝐧𝐬 Vill du veta mer om president Snow från Hungerspelen? Läs den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar