söndag 12 mars 2023

Det sista han sa av Laura Dave


Det sista han sa av Laura Dave fick pris på Goodreads 2021 och den 14 April släpps mini serien på Apple TV plus. 

Hannah får en lapp av en granntjej och öppnar det, på lappen står det "Skydda Henne". När Hannahs man Owen försvinner och lämnar sin sextonåriga dotter Bailey efter sig, blir det starten på sökandet efter sanning. 

Jag smälte in i historien liksa snabbt som det tar att läsa en titel och det är ett gott tecken. Laura Dave har skapat en historia som väcker starka frågor kring familjerelationer, hopp, mening, sammanhang och kärlek. Jag läste de första hundra sidorna med ett svep då språket är enkelt och lättläst. Karaktärerna var tydliga och det var enkelt att se de framför mig när jag läste. Det krävdes inte mycket för att förstå vilka huvudkarktärerna är. Spänningen höll i sig till mitten av boken och sedan började spänningen stanna av, jag fann historieutvecklingen något komplicerad och fick inte alla frågor fullt besvarade i slutet av boken. När jag avslutar boken känner jag mig inte helt nöjd, jag hade önskat att slutet gav mig en starkare wow upplevelse. 

Betyg: ★★★☆☆
Författare: Laura Dave
Förlag: Nona 
Sidor: 349
Språk: Svenska
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar