onsdag 3 februari 2021

Tisdagstrio: Illustrerade Böcker!

 Denna vecka har Ugglan & Boken valt temat Illustrerade böcker och jag kom på att tänka på tre böcker som jag planerar att läsa inom snar framtid. Nedan finner ni alltså böcker som jag inte läst än, men som jag ser jätte mycket fram emot att läsa. Är ni lika nyfikna som jag är?


The Lives of Saints av Leigh Bardugo- är en bok som är fylld av små berättelser/sagor som framkommer i tidigare bokserier tex Shadow and Bone. Vissa berättelser är endast på en sida tillsammans med vackra illustrationer. 

Harry Potter och de vises sten av J.K Rowling- är en illustrerad bok som tar dig igenom hela första boken av Harry Potter tillsammans med magiska bilder. Hur coolt är inte det?

A Game Of Thrones av George R.R Martin- är boken för dig som vill se bitar av berättelsen i vackra färgskapande färger. I kapitlen får man skymt av karaktärer och olika miljöer från världen i George R.R Martins fantasy värld. 



8 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dem men bli lite nyfiken, speciellt på Harry Potter, Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att vi båda är nyfikna på den boken! Ska bli kul att ta en närmare titt! Skriv gärna tillbaka på bloggen om vad du tyckte om den efter att du läst den. :)

      Radera
  2. de där böckerna skulle jag vilja se. känner till Harry Potter - boken, men inte de andra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tagit mig en titt på böckerna och wow vad fina illustrationer. Ska bli kul att läsa de också. :) Kul att du tog dig en titt på mina valda böcker!

      Radera
  3. Den där Harry Potter-boken har jag hemma, och jag köpte den just för illustrationernas skull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå wow vad kul! Nu blev jag också taggad på att köpa den!:)

      Radera
  4. Har inte läst Harry Potter, men nu fick du mig i varje fall nyfiken på den där illustrerade varianten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad roligt! Skriv gärna tillbaka på bloggen om vad du tyckte om boken!

      Radera