fredag 19 februari 2021

Book Haul- Februari


The Picture of Dorian Grey av Oscar Wild-
Jag har länge velat börja samla på klassiker och när jag gick in i bokhandeln Norli som finns här i Norge kunde jag inte motstå frestelsen till att köpa det mjuka, vackra omslaget till The Picture of Dorian Grey. Äntligen kan jag luta mig tillbaka och läsa den första klassikern som jag också har sett som film med stjärnan Ben Barnes. Någon mer än jag som tänker läsa denna bok?

Ruin and Rising av Leigh Bardugo- ligger just nu och väntar på att bli läst. Precis som jag skrev i tidigare inlägg har jag bestämt mig för att läsa ut Shadow and Bones serien av författaren Leigh Bardugo innan tv-serien kommer på Netflix 23 April. Bokserien en stor favorit och jag hoppas avslutet på serien blir lika bra som jag hoppas på. Finns det fler som jag som läser denna bokserie?

Siege and Storm av Leigh Bardugo- läste jag ut idag och skrev en recension på. Boken var väldigt bra och allt jag kan säga att jag vill absolut se fler böcker på min bokhylla med namnet Bardugo på! Håller ni med?

The Bindning av Bridget Collins- är en bok som många talar om, men som inte syns så mycket. Jag började läsa denna bok idag och jag är positivt överraskad. Hittills har jag läst ett kapitel och jag är så glad att den unga tjejen i butiken rekommenderade den till mig. Jag skulle säga att boken klassas som Dark fantasy med en smula av romans. Jag får inte glömma och nämna att den har ett fantastiskt omslag! Fler bilder på boken får ni se i kommande inlägg. 

The Lives of Saints av Leigh Bardugo- är en illustrerad bok med små berättelser. Boken nämns i Siege and Storms och har en betydande del för historien. Tillsammans med vackra bilder och spännande småhistorier som sträcker sig endast på få sidor får jag som läsare komma djupare in i världen Grishaverse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar