torsdag 11 februari 2021

Böcker jag läst i Januari 2021!

 


Trots att det endast blev tre böcker i Januari månad är jag supernöjd. De alla tre böckerna gav mig rika berättelser som underhöll mig konstant. Efter jobb kunde jag hoppa ner i soffan och njuta av dessa böcker som var fyllda med magi, äventyr och spänning. Jag bokstavligen längtade hem efter varje arbetsdag. 

Den bok som överraskade mig mest var Shadow and Bone av Leigh Bardugo som fyllde mina dagar med välskrivna karaktärer tillsammans med sin inspirerande mörka historia. Det kändes som att Bardugo ville framföra sina mörka karaktärer mer än huvudkaraktären och det gillade jag starkt. Den bästa boken i månaden var Kampen om Järntronen av George R.R Martin och det är tack vare det välskrivna väldsbygget som författaren lyckats med. Det var länge sedan jag läste en så välskriven bok som denna. 


2 kommentarer:

  1. Kampen om Järntronen är så bra. Tyvärr har jag inte läst vidare i serien trots att jag äger alla de andra som kommit ut..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också läst den första boken i serien! Jag själv har bokserien på engelska och de står på bokhyllan och väntar på mig. Det blir så ibland när man har några andra böcker man gärna vill läsa ^^

      Radera