lördag 5 oktober 2013

Avgrundens Änglar av Magnus Nordin




Recension: Boken Avgrundens Änglar av Magnus Nordin var verkligen en förvånansvärt bra bok som jag inte trodde skulle leverera på den nivå som den gjorde. Det var ett tag sedan man läste en deckare som har ett bra driv där varje scen i boken är skriven med spännande, mystisk och mörka drag, vilket jag tycket var otroligt kul, eftersom det är aldrig en höjdare att läsa en utdragen, seg deckare.

Nu om själva innehållet, karaktärerna i boken tycket jag var intressanta,  då de alla hade en speciell bakgrund som jag fastnade för och som jag tycket var mycket trovärdiga. Det är framförallt väldigt spännande som läsare att få följa de på deras väg genom historien, då man upptäcker nya sidor av de hela tiden, det är det som gör det fantastiskt kul att läsa böcker.
Det blev mycket dialoger i den här boken och det älskar jag, författaren Magnus Nordin har en tendens att verkligen skifta mellan dialoger och berättande, vilket han gör på väldigt snyggt sätt, därmed också tillbakåt blickarna man får läsa om.
Avgrundens Änglar vars titel jag tyckte om, är en bok som passar perfekt att läsa i höstmörkret, ja, ifall man vågar...

Vad mer ska man säga? Avgrundens Änglar var skriven på ungefär 300 sidor och det är en perfekt längd på en deckare som håller tempot uppe, om det skulle vara mer än 300 sidor skulle historien tråka ut mig, men det gjorde den inte som tur är eftersom Magnus Nordin verkligen vet när en historia är lämpad att avslutas. Avgrundens Änglar av Magnus Nordin är en bok man sent kommer att glömma.

Betyg: ★★★★
Titel: Avgrundens Änglar
Författare:Magnus Nordin
Förlag: Bonnier Carlsen
Språk:Svenska
Antal sidor: 283
Utgiven: 2013
Rec ex: Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar