torsdag 31 oktober 2013

Så länge vi båda andas av Stephanie Meyer

Bella slits mellan sin intensiva passion för Edward och en djup vänskap med Jacob. Året som gått har varit minst sagt omtumlande och fullt av längtan, saknad och förtvivlan.
Valet att ansluta till en mörk och förförisk värld av odödlighet eller att fortsätta ett mänskligt liv har blivit den tunna tråd som vampyrernas och varulvarnas öde hänger på.
Bellas val sätter igång en kedja av händelser som kommer att få oanade och förödande konsekvenser för alla inblandade.

Recension: Den sista delen, slutet som vi alla har väntat på. Vid det här laget känner man karaktärerna väldigt väl och kärlekshistorien följer med oss vidare mot nya utmaningar. Lätt ska det inte vara minsann. Mina förhoppningar om slutet var skyhöga i början av läsningen och jag är så lycklig över att det blev så storslaget. Jag känner att avslutet kunde inte bli mycket bättre än vad det blev.
Det fanns så mycket att uppleva i den avslutade boken som fick en att känna allt ifrån hopp, kärlek, lycka, nervositet och mycket, mycket mer. Jag tror aldrig jag varit så uppslukad av en bok som denna. Det blev så omtumlande vackert. Stort plus att Stephanie Meyer delade upp historien i två delar, det kändes som det var två faser i Edwards och Bellas liv som var tvungna att bli skrivna i två separata delar.

Även om den här boken framstår som väldigt lycklig och vacker i den första delen, så tar det inte långt tid tills Bella och Edward måste ta hand om nya problem i den avslutande delen av boken. Edward och Bella glider sakta ifrån varandra för att denna gång rädda något som är större än de själva. Det blev en fantastisk upplösning som fick alla mina frågor besvarade. Att skriva fler böcker i den här serien tycker jag inte man ska göra. Jag tycker Edward och Bellas historia ska förbli precis som den blev skriven. Dock kommer jag sakna dessa underbara karaktärer otroligt mycket. Denna bok och hela bokserien ligger nu nära mitt hjärta för all framtid.

Titel: Så länge vi båda andas
Författare: Stephanie Meyer
Förlag: B. Wahlströms