torsdag 31 oktober 2013

Ljudet av ditt hjärta av Stephanie Meyer




En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.

Recension: Ljudet av ditt hjärta är en av de böcker jag verkligen fastnat för när det gäller Twilight serien, med tanke på att det händer väldigt mycket i den här berättelsen, med både strids scener och romantiska stunder, det blir en helt annan dynamik i det hela. Jag tyckte även det var positivt att både Edward och Jacob tog lika stor plats i den här boken (delen) det blir som sagt väldigt tris om man tar bort någon av de karaktärerna. När det gäller tredje boken så kan man nästa säga "Valet", det är här Bella slåss mot sina känslor, vem är det hon verkligen älskar? Vem vill hon tillbringa sin framtid med?
Ja, jag kan bara säga som förut, den här boken är den mest spännande boken jag läst från Twilight serien. Det är ingen tvekan om att Stephanie Meyer kan föra fram massor av känslor, hon vet hur hon ska underhålla sina läsare på ett bra sätt och det har hon lyckats med. Det som gör att boken inte når upp till full pott är att den inte hade lika stark inverkan på mig som på den allra första boken jag läste Twilight.

Betyg: ★★★★
Titel: Ljudet av ditt hjärta
Författare: Stephanie Meyer
Förlag: B. Wahlströms
Språk: Svenska
Sidor: 527
Utgiven: 2008
Rec ex: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar