söndag 27 oktober 2013

The Vampire Diaries Böckerna av L.J Smith!

Nu har höst mörkret verkligen visat sig och jag antar att ni också tillbringar er tid inomhus, så nu passar jag på att rekommenderar er att läsa The Vampire Diaries böckerna, de passar perfekt att läsa vid denna tid.
Som ni säkert vet finns The Vampire Diaries som tv-serie, då man är uppe i 5 säsongen.
Men det jag kan avslöja är att tv-serien inte följer böckerna, vilket jag själv tycker är riktigt kul! Det som då man har tagit ut ur böckerna är själva karaktärerna, intrigen mellan två bröder som älskar samma tjej och såklart de onaturliga varelserna som vampyrer, spöken, häxor och mycket mer.

Det som DU då får läsa om i böckerna är såklart om kärlekstrilogin mellan Stefan, Damon & Elena och hur de måste sammarbeta, eftersom när Elena kommer i kontakt med vampyrbröderna, kommer även de mystiska händelserna som inträffar i den lilla staden.

De svenska böckerna heter då:
Uppvaknandet och Kampen (bok 1&2)
Vreden & Återkomsten (bok 3&4)

De tre sista böckerna valde man inte att översätta på svenska, så jag köpte de på engelska.
The Return: Nighfall-bok 5
The Return: Shadow Souls-bok 6
The Return: Midnight-bok7



Om ni undrar något om böckerna är det bara att skriva en kommentar under inlägget, så svarar jag gärna!

-SPOILERS-
Roligt att veta om The Vampire Diaries:
- Damons kråka är med i både böckerna och tv-serien (då han förvandlas till den i böckerna).
-Elena är blond i böckerna.
-Stefan råkar ut för hemskare saker som hans bror orsakar i böckerna.
-Damon kommentarer är mycket roligare i böckerna än i tv-serien!
-Elena har en lilla syster istället för lille bror Jermey.
-Caroline Forbs är en *b---h* i böckerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar