onsdag 30 oktober 2013

När jag hör din röst av Stephanie Meyer





Bella firar sin födelsedag tillsammans med Edward och hans familj. Men firandet får ett minst sagt abrupt slut när Bella skär sig på en glasskärva och familjens "yngsta" vampyr inte kan lägga band på sina känslor utan kastar sig över henne. Händelsen får Edward att inse vilken fara han och hans familj utgör för Bella och han ser ingen annan utväg än att lämna henne. Bella sörjer Edward och dras djupare och djupare ner i en depression.

Recension: När jag hör din röst, var inte lika bra som jag trodde att den skulle vara, den här boken var väldigt utråkande jämförelse med den första. Allt gick väldigt långsamt framåt och jag la ifrån mig boken flera gånger än vad jag kunde räkna, så det tog ett bra tag tills jag kom igenom den. Jag som fastnade för huvudkaraktären Edward var väldigt besviken på att han inte var med lika mycket som jag gärna velat att han skulle vara. Det kändes som om boken inte hade någon mening alls. Men förutom det var jag glad att man fick en djupare insikt på hur Jacob är som person och hur han utvecklas genom boken gång, det gjorde det lättare att förstå honom och hur han ser på saker och ting.
När det gäller bokens handling så hade den en del spännande partier som jag blev väldigt överaskad av, dock inte ofta. Språket har samma flyt som tidigare och storyn tar intressanta vändningar, så det ända som jag kan tycka fattades, var Edward Cullen.

Betyg: ★★
Titel: När jag hör din röst
Författare: Stephanie Meyer
Förlag: B. Wahlströms
Språk: Svenska
Antal sidor: 452
Utgivning: 2010
Rec ex: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar