torsdag 31 oktober 2013

Bree Tanners andra liv av Stephanie Meyer





Med en välkänd kombination av fara, mystik och kärlek berättar Stephanie Meyer den förkrossande historien om Bree och armén av unga vampyrer från det att de förbereder sig för att förgöra Bella och familjen Cullen fram till det oförglömliga slutet.

Recension: Bree Tanners andra liv är en bok som man vet kommer sluta tragiskt med tanke på att man redan har läst om karaktären Bree i Eclipse, men även om man som läsare redan vet slutet på den här historien så är det fortfarande lika spännande att få läsa om just vampyr tjejen Bree som försöker överleva i den dolda världen tillsammans med andra vampyrer. Jag tycker att det var riktigt kul att Stephanie Meyer valde att skriva en enskild bok om just Bree Tanner, boken var verkligen fängslande och väldigt djup, så den fick mig att fälla en del tårar av både glädje och sorg lite då och då. Även om berättelsen var kort, så uppskattade jag den väldigt mycket. Den gjorde som sagt att man fick en större förståelse av det vampyrgäng som attackerade familjen Cullen.

Jag tycket boken hade en bra uppbyggnad, men vissa partier i boken tyckte jag inte behövdes eftersom det bara drog ut på historien. Boken var lite trögstartad i början, men den blev allt beroendeframkallande när man väl nått hälften av berättelsen. Dock kan jag tycka att det slutade allt för tragiskt när det gäller de två karaktärer man får läsa om.

Betyg: ★★★
Titel: Bree Tanners andra liv
Författare: Stephanie Meyer
Förlag: B. Wahlströms
Språk: Svenska
Sidor:167
Utgiven: 2011
Rec ex: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar