fredag 26 november 2021

Tjejhelg i Tranemo !


Efter ett spontant beslut, valde jag att ta pappas bil och köra 2h till min allra bästa vän som just nu håller på att flytta från lägenhet till ett vackert hus i Tranemo. Med det sagt var det en fin helg där vi fick spendera tid tillsammans med både mat, en lång promenad, en massa tedrickande och padel spel. 
För er som inte har hört eller sett hur padel går till, är det en sport som spelas i ett så kallat glashus. Med 4 spelare på plan och reglerna nästan den samma som tennis, spelade vi i ca 2h. Det var hur kul som helst, även om det var tufft och utmanande. 

Nästa dag besökte vi Jönköpings Köpcentrum A6. Fråga mig inte varför det heter så...jag gick självklart in i bokhandeln och köpte på mig dessa godingar. Eftersom jag är inne i mitt Thomas Erikson mode, kunde jag inte motstå att plocka med mig boken Omgiven av dåliga chefer från hyllan. Jag passade även på att köpa hem Jennie Walldens senaste bok Asiatiska Smaker, som endast hade två exemplar på hyllan, Yeay! Ibland har man tur! Jennie Wallden är en stor favorit hos mig, vilket gör att jag inte tackar nej till hennes böcker. En dag ska jag passa på att hälsa på hennes restaurang Namu i Malmö. Kanske har jag turen att få böckerna signerade. 

Sist men inte minst köpte jag boken Onaturlig Död skriven av författare Richard Shepherd som tar oss läsare igenom en rad av olika oförklarliga dödsfall och mord. 

Har du också köpt något den senaste tiden! Skriv och berätta i kommentarerna!
Eller kanske du också blev nyfiken att läsa av något av böckerna ovan? skriv och berätta!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar