torsdag 18 november 2021

The Mortal Instruments av Cassandra Clare- Höstmys


Hösten är här och det är en tid som alltid får mig att vilja ta fram de böcker som håller mig lite extra varm om hjärtat. Jag började läsa The Mortal Instruments skriven av Cassandra Clare när jag var nitton år och jag älskade de tre fösta böckerna som jag hann läsa innan ett nytt kapitel började i mitt liv. Det var nämligen universitetsstudier som fyllde min vardag, vilket fick mig att byta ut mina äventyrsböcker till studieböcker. Min tid och energi för att läsa böcker försvann då jag upplevde studierna var väldigt intensiva under mina tre år. 

Trots mina studier har jag inte släppt mitt intresse för denna bokserie och när hösten nu är här, känns det som ett perfekt tillfälle att ta upp Shadowhunters äventyret igen. Hösten är en tid som får mig att luta mig tillbaka och koppla av, så varför inte läsa om de tre första böckerna i serien och fortsätta med spänningen till slutet? 

Är det fler av er som läser om någon bok eller bokserie nu under hösten? Har du läst bokserien The Mortal Instruments eller planerar att göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar