måndag 13 mars 2023

Vad gör jag just nu?

När jag inte studerar och skriver en tråkig magisteruppsats i fyra veckors tid framöver, finner jag tid till att skriva på bloggen, läser och skissar. Snart är jag färdig med min utbildning och tar min examen den 2 Juni och sedan friiihhetett! Ingen kurslitteratur att läsa, inga 10 timmars arbete och inga praktiker mer. Om jag ska vara ärlig, så börjar jag bli trött. Just nu vill jag bara göra saker som jag verkligen vill göra...


📖Läser: Just nu läser jag Det slutar med oss av Colleen Hoover och än så länge är den bra, den har greppat tag om mig och jag gillar det. I övrigt läser jag fler böcker åt gången och jag hittade Steglitsan av Donna Tartt på Tradera för 40kr INBUNDEN! Jag är så glad! Den kommer fram när lusten faller in, precis som denna dag. 

👀Tittar: Just nu inväntar jag Shadow and Bones säsong 2 och jag är sååå taggad på att äntligen få se den. Jag läste ut Shadow and Bones serien förra året och andra boken var bäst!! Jag hoppas verkligen de har följt boken och tack vare den nya inkommande karaktären som jag bara smälter för...ja, jag skriver vem det är efter jag har sett tv-serien så kommer ni förstå...så är jag mer spänd än någonsin! Men under tiden slötittar jag på Outer Banks. 

🌸Skissar: När jag inte läser älskar jag att skissa karaktärer. Jag slutförde nyligen Henry Winter från Den Hemliga Historien av Donna Tartt. 

💭Vad hittar du på när du inte är insjunken i litteraturens värld? 

2 kommentarer:

  1. När jag inte läser så jobbar jag. Eller tar hand om hunden eller spelar Stardew Valley med sambon :) Längtar till våren kommer ordentligt hit upp också så jag kan sitta ute med en kopp kaffe och njuta av solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en härlig vardag du har! Vad kul att du delade med dig. ^^
      Ja, våren behöver verkligen titta fram, vi behöver ljuset, picknik utomhus och härliga lässtudner utomhus...det är liksom på tiden.

      Radera