söndag 19 mars 2023

Vilken är min favorit genre & Varför?

Min favorit genre har alltid varit fantasy, jag skulle säga att jag redan som barn drömde om stora äventyr, spännande möten, annorlunda världar och det fick jag med böckerna Guldkompassen av Phillip Pullman, Bläckhjärta av Cornelia Funke, The Mortal Instruments av Cassandra Clare och böckerna från Sarah J Maas. Jag älskar fortfarande dessa böcker så mycket att jag valde att aldrig läsa ut serierna helt, det kan vara för att jag inte velat att det tar slut....

💀❤Nu på senare år har jag uppskattat Dark Academia väldigt mycket, då det tillfört så mycket som jag själv upplever idag. Jag studerar på universitet, jag skriver och läser. Desutom har jag äntligen hittat min klädstil tack vare denna genren och jag är så glad för det! Jag kan sitta flera timmar och titta på Pintrest på kläder, böcker och läsa vad andra har läst i genren. Att få detta tillspetsat med mysterier, hemligheter, mord och allt som kommer med trenden är wow för mig. Just nu håller det i sig, vem vet hur länge det tar tills jag hittar en ny älskvärd genre? 

🔎 Vilken är din favorit genre & Varför?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar