torsdag 9 mars 2023

The Secret History av Donna Tartt finns nu i nytt bokomslag på svenska!

The Secret History har funnits på svenska sedan 90-talet och för att fira att boken har funnits under längre tid, kommer Den Hemliga Historien ut som jubileumsgåva i nytt bokomslag, i ett mer attraktivt bokomslag om ni frågar mig, hur underbrt är inte det!!

För alla som är bokälskare, boksamlare, läser i bokklubbar eller endast vill ha böcker i bokhyllan som dekoration, då är den här boken du ska köpa! Donna Tartt skrev boken och den blev snabbt en stor succe... 

👀🌸Jag föredrar att läsa på svenska, det händer ibland att jag måste välja att läsa på engelska då många böcker jag önskar att läsa inte översätts på svenska. 

💭Läser du endast på svenska?



"När Richard Papen börjar college accepteras han snart av skolans innersta intellektuella krets. De är människorna han vill vara med, som han fascineras av, men han inser snabbt att de inte bara är kultiverade och spännande - något som han själv gärna velat vara - utan att de ägnar sig åt mycket mer än vanligt collegeliv. Dessa sex ungdomar testar målmedvetet och dekadent alkohol, droger, riter och ritualer i sann dionysisk anda men deras lekar spårar snabbt ur och förr eller senare måste någon ta skulden"

 

📍Klicka HÄR för att läsa min recension. 


2 kommentarer:

  1. Den har funnits på svenska sedan 90-talet i olika omgångar, men nu kommer en såkallad jubileumsutgåva :) De sålde nyss slut den förra upplagan i pocket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Super tack för informationen! Jag korrigerar ^^

      Radera