onsdag 15 mars 2023

Böcker jag bytt ut till nya bokomslag!

Jag är en boksamlare och i och med det är det inkluderat att uppdatera till de nyare och vackrare bokomslagen, nu kankse ni tänker..oj vad onödigt. Det handlar endast om vissa klassika böcker som jag bara älskar! När det kommer nya bokomslag som är så vackra att det inte går att stå emot, då väljer jag att byta ut de. 














🌸 Mitt första byte blev Hungergames som byttes ut från boktriologin i en och samma bok till de nya vita bokomslagen som ni ser på bilden och jag bara älskar de!! 

🌸 Därefter bytte jag ut Harry Potter böckerna från de gamla till de nya. Illustrationerna är fantastiska, boksomslagen är ljusa och frächa och passar perfekt i ett ljust rum på bokhyllan. 

🌸 De svenska Vampire Diaries i pocket var jag inte nöjd med, då dessa aldrig fortsattes att översättas och såldes aldrig i bokset. Därför köpte jag bokboxen istället som är på engelska. 

🌸 När Eragon kom i de nya vackra omslagen gick det inte att säga nej, liksom titta på den nya!! 

🌸 Narnia har jag länge haft på bokhyllan som separata böcker och jag har länge velat köpa den kompletta svenska boken i set, vilket jag nu hat skaffat hem! Denna bok säljs inte i butikerna längre och är ett guldfynd för mig!

🌸Sagan om Ringen har aldrig riktig haft fina bokomslag och jag kan tycka att de nylanserade är helt okej. De nya köpte jag på bokrean 2021 och jag är glad att de passar så snyggt i bokhyllan tillsammans med många andra klassiker. 

🌸 The Infernal Devices av Cassandra Clare hade jag endast i pocket och passade inte alls bra med de andra böcker jag haft inbundet på hyllan. Därför byttes dessa ut. 

💭 Finns det böcker som du önskar eller planerar att byta ut?

Gamla Utgåvor 



2 kommentarer:

  1. Jag väntar faktiskt hem nya omslag på två böcker, men de kommer från England så det tar lite tid och jag är nervös för att något ska gå fel så de kommer bort eller så. Men det är två böcker jag verkligen gillade och när jag såg fantastiska omslag kunde jag inte stå emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå wow nu blev jag nyfiken! Vilka blev det? ^^
      Jag har beställt utomlands många gånger, det går jättebra. Jag tror inte du behöver vara orolig.

      Radera