torsdag 21 november 2013

Fantastisk biopremiär av Catching Fire!


 
Igår kväll var jag på Catching Fire premiären och filmen överraskade verkligen, den hade både action som fick mig på helspänn och djupa scener som fick mig att fälla en del tårar. Catching fire var otroligt spännande och inte minst när deltagarna kommer in på den vidriga arenan som var väldigt skrämmande. Jag tycker om att det är nu allt börjar ta form, nu börjar det hända saker som folket att öppna ögonen. Då fantastiska Katniss Everdeen är symbolen för just rättvisan.

Jag tyckte att producenterna verkligen har gjort ett fantastiskt jobb med filmen, effekterna var häftiga, miljöerna vackra att titta på och karaktärerna perfekta, då de verkligen påminde om de karaktärer som man fick läsa i Catching Fire boken. Eftersom Finnick Odair var en av min favorit karaktär i boken, var det otroligt kul att äntligen få se honom som levande person. Sam Claflin var ett perfekt val!

Jag är jätte nöjd med filmen och jag hoppas ni också blev det, för er som har sett den. Nu får man hoppas att sista filmen blir lika bra eller ännu bättre och att vi fans inte behöver sitta och vänta allt för länge tills den sista filmen kommer ut. The Hunger Games filmerna är verkligen topp filmer.
Har du sätt filmen? Vilken scen tyckte du bäst om?

2 kommentarer:

  1. Visst är den bra! Det kändes inte som den var 2,5 timme lång, verkligen spännande var den!! =D
    Föresten, sista filmen ska delas upp i två delar och del ett har premiär vid samma tidpunkt fast nästa år (runt den 20:e november) och del 2 i november 2015

    SvaraRadera
    Svar
    1. VAAA!! Blir det två delar av sista filmen!?? Det visste jag inte, men det ska bli skit kul att se de. På något sätt är det bra att man kommer göra två filmer av Revolt. Då får man mer ut av de. :)

      Radera