fredag 22 november 2013

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren






De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.


Recension: Man kan ju inte undvika att böckerna bara blir bättre och bättre, men också tjockare och tjockare vilket jag tycket är otroligt kul. Eld är andra delen av Cirkel trilogin och nu märker man verkligen att saker håller på att förändras. I Eld utvecklas både karaktärerna och deras magi, nya karaktärer dyker upp och andra försvinner...
Vardagen blir allt hårdare för karaktärerna att gå igenom, då de hela tiden stöter på problem antingen angående vardagslivet, rådet eller någon annan mystik.
Som läsare förs man allt djupare i engelsfors stad, ju mer man läser desto svårare blir det att komma ur det.

Boken är välskriven då jag hade svårt att lägga ifrån mig den, jag tog med mig den överallt, bokstavligen. Det är som sagt ingen hemlighet att Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren är skickliga författare. De skriver på ett sätt där man hela tiden får reda på nya hemligheter och det är väldigt bra, då det flyter på väldigt effektivt.
Eftersom böckerna är väldigt tjocka så får man väldigt mycket ut av de, för mig känns det som jag känner bokkaraktärerna mer än vad jag känner mina egna  klasskamrater i verkliga livet. Vilket tyder på skicklighet.

Betyg: ★★★★★
Titel: Eld
Författare:Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Förlag: Raben & Sjögren
Språk: Svenska
Sidor: 633
Utgiven: 2013
Rec ex: Ja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar