fredag 1 november 2013

Insnärjd av Gena Showalter





Det är någonting som är annorlunda med den nya killen på Crossroads High …
De flesta sextonåringar har vänner. Aden Stone har fyra mänskliga själar som lever inom honom:
En kan resa i tiden
En kan väcka de döda
En kan ta över en annan människas kropp
En kan förutspå framtiden
I hela hans liv har folk trott att Aden är galen, vilket också är anledningen till att han har skyfflats fram och tillbaka mellan olika psykavdelningar och ungdomshem. Men allt det är på väg att förändras. I flera månader har han fått uppenbarelser om en vacker flicka – en flicka som bär på hemligheter från flera århundraden. En flicka som antingen kommer att rädda honom eller förgöra honom.


Recension: Äntligen får man läsa om något annorlunda! Gena Showalter har verkligen byggt upp en riktigt spännande historia med intressanta karaktärer, då man lätt fastnar för de alla.
Direkt när man börjar läsa den här boken, slängs man in på en mystisk kyrkogård och det tar inte långt tid innan Aden Stone är i trubbel, då en av hans förmågor råkar väcka de döda...
Jag måste verkligen säga att Insnärjd hade en helt annan kontrast än andra böcker jag läst, här fanns både vampyrer, varulvar, feer, häxor och mycket mer, man kommer som sagt i kontakt med den dolda sidan av vårt samhälle, vilket gör den här boken väldigt underhållande.

När jag läste den här boken var det väldigt spännande att följa Aden Stone, han är en person som andra människor missförstår och som de flesta inte bryr sig om, men när man väl får följa Adens samtal med hans fyra fångade själar i hans huvud som samtalar med honom, så förstår man hur speciell han är, med tanke på att han har gåvor som han kan utnyttja när han hamnar i svåra situationer, det förstärker verkligen spänningen i boken. 

För mig var det första gången jag har läst en bok av paranormal romance  och jag kan inte förstå varför jag inte har kommit i kontakt med de böckerna förut? De har en helt annat twist än de vanliga böckerna jag brukar läsa. Det här gillade jag verkligen!

Betyg: ★★★★
Titel: Insnärjd
Författare: Gena Showalter
Förlag: Harlequin
Språk: Svenska
Antal sidor: 540
Utgivning: 2014
Rec ex: Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar