lördag 14 februari 2015

Filmrecension: Fifty Shades of Grey

Premiären av Fifty Shades Of Grey var en riktigt spännande upplevelse och jag som har läst boken tyckte att det var extra pirrigt att få uppleva det på bioduken. Jag ger definitivt applåder till skådespelarna Dakota Johnson och Jamie Dornan, jag trodde inte de skulle prestera så bra som jag trodde fån början. Jag önskade att få se Matt Bomer and Alexis Bledel i huvudrollerna, men det visade sig att fungera väldigt bra ändå.
Även om Jamie Dornan var lite för stel i vissa scener så tycker jag ändå att han utförde rollen väldigt bra, jag blev rätt imponerad. När det gäller Dakota Johnson så kändes hon väldigt naturlig och charmig på en och samma gång, hon fick till en hel del skämt och skratt på ett bra sätt. Det gillade jag. Tillsammans tyckte jag att Dakota Johnson och Jamie Dornan hade en bra kemi som strålade ut och det är definitivt den viktigaste punkten i den här filmen.

Filmbolaget har verkligen satsat på att få till det så bra som möjligt från boken och det syntes verkligen. Christian Greys lägenhet var perfekt, det var mycket nära så som jag hade tänkt det.
Dialogerna i filmen kändes också noga utvalda, vilket jag tyckte var ett strålande jobb. Man fick till och med ta del av "Laters Baby" lite här och där. Då det är väldigt charmigt skrivet i böckerna, då det är en fras som visar Christian Greys lite mer komiska sida, vilket var uppskattat att se på film.
Musiken får vi inte glömma och personligen tycker jag inte att det kunde bli bättre än såhär.
Man hade helt klart valt rätt musik för rätt tillfälle, min favorit scen får bli flygturen med Christian Greys helikopter Charlie Tango. Musiken, utsikten, blickarna som de två utdelade varande. Perfekt!
Ellie Goulding med låten Love me like i do gjorde scenen helt magisk.

Huvudsakligen blev jag väldigt nöjd med filmen, jag tyckte man fångade upp de viktigaste partierna från boken och jag tyckte att filmen var riktigt snyggt gjord, då sex partierna varken blev för mycket eller för lite. Det var riktigt underhållande att se. Sammanfattning på de heta scenerna är att det blev väldigt vackert filmat. Det ska bli väldigt kul att se fortsättningen på den här historien, förhoppningsvis.

Betyg: 4/5