onsdag 2 oktober 2019

Dagbok från ett krig av Lauri Robinson


Dagbok från ett krig (häftad)


Kära dagbok! Trots att kriget rasar omkring mig kan jag inte sluta tänka på sergeant Dale Johnson. Aldrig har jag träffat någon som han! Någon så modig, vänlig och stilig! Men jag har lovat mig själv att aldrig mer bli förtjust i någon som plötsligt kan försvinna ur mitt liv. Ändå är det tanken på att han när som helst kan bli förflyttad som gör att jag vill njuta till fullo av varje sekund vi får tillsammans. Och mitt i brinnande krig känns det som att det är mitt hjärta som utkämpar den största striden.

Recension: Boken skriven av Lauri Robinson var den första feelgood jag någonsin läst. Jag ångrar inte en sekund över att jag började läsa boken Dagbok från ett krig av författaren Lauri Robinson. Författaren har en enorm skicklighet att skriva romantiska scener som får en att djupdyka i historien med känslor av både lycka och förälskelse. Boken har många ingredienser av både kärlek, drama, skratt, hopp och mystik att man inte vet vad man ska ta vägen. Som läsare förs du tillbaka till andra världskriget, under en tid av oro, rädsla och ovisshet. Även om boken är skriven under en hemsk tid, har  författaren en förmåga att skriva om  många lyckliga och vackra stunder när jag läser om huvudkaraktärerna  Kathryn och Dale. 

Boken är unik skriven genom att läsaren får ta del av huvudkaraktären Kathryn dagboksanteckningar under början av varje nytt kapitel. Det har varit ett fint sätt att komma närmare huvudkaraktären Kathryns känslor och tankar. Kathryn är en ung kvinna som förts en bit hemifrån för att undvika kriget. Genom att hon blivit bosatt en bit ifrån London tillbringas hon sin tid med att ta hand om både hushållsarbete och barnpassning. Dock förändras hennes tillvaro när hon möter soldaten Dale.
   
Det tog inte lång tid tills Dale kom in i bilden. Dale blev skriven med charm och värme. Författaren lyckas verkligen skriva första mötet med Kathryn och Dale med gnista och passion. Jag blev verkligen varm inombords av deras första möte. Dialogerna i boken har varit både underhållande och romantiska, det är precis vad en läsare vill ha i en feelgood roman. 
Boken har fått mig som läsare att bli kär på nytt och det ska författaren Lauri Robinson ha stor eloge för. 

Betyg: ★★★★★
Titel: Dagbok från ett krig
Författare: Lauri Rbinson
Förlag: Harlequin
Språk: Svenska
Rec: Nej

1 kommentar:

  1. Thank you for the lovely review! I am so glad that you enjoyed Dale and Kathryn's story!

    SvaraRadera