tisdag 1 oktober 2019

Film- Rock my heart

Filmen Rock my heart blev jag så glad av att se på. Det var ett tag sedan jag tittade på en sådan mysig och inspirerande film som denna, vilket fick mig att tänka tillbaka till mina yngre år när jag som barn älskade att titta på hästfilmer och läsa mycket böcker om hästar. Den här filmen inspirerade mig så mycket till att göra det man vill och drömmer om. Att aldrig ge upp och kämpa för det man brinner för. 
Hästlivet är något jag väldigt snart kommer att få ta del av och det ser jag fram emot enormt efter alla studier. Mer om det kommer framöver. Denna film finns att se på Netflix. Rekommenderas starkt. Har du sett filmen? Vad tyckte du? Kommentera gärna!
Filmen handlar om tonåringen Jana som föddes med ett hjärtfel, i hennes vardag måste hon och hennes familj alltid se till att alla mediciner tas och att hon inte utsätter sig för en stor fysisk påfrestning då det kan äventyra Janas liv.
Dock förändras allt när Jana en dag möter en häst. En häst hon aldrig trodde skulle förändra henne så mycket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar