tisdag 1 oktober 2019

Skaffa sig en läsplatta eller inte?

Just nu ligger mina tankar på om jag ska skaffa en läsplatta. Jag är nyfiken om jag kommer älska det. Det skulle vara helt fantastiskt att bära med sig alla sina böcker utan att det skulle kännas tungt på ryggen. Att ha med sig läsplattan på tågresan, stranden, flyget. Ja överallt helt enkelt. Dessutom kostar det mindre att köpa e-böcker. Allt fler förlag skickar även ut sina lanseringar via e- böcker. Det kan ju inte vara dåligt, eller?
 
Dock vet jag inte om charmen för läsandet kommer försvinna hos mig? Jag har alltid älskat böcker som jag kan kännna och lukta på. Att känna min bok i väskan, dra mina fingrar genom bokens alla sidor och lukta på de nytryckta sidorna. Bara det har alltid varit en stor upplevelse för mig.
Det gör att jag velar en aning.
Men sen vet jag inte om det faktiskt är tid att uppgradera sig själv och prova något nytt, det kan ju aldrig vara dåligt. Prova kan man alltid göra...eller vad säger ni? 
Du som har en läsplatta får gärna beskriva ur det är. Vad tycker du om utvecklingen kring att ha alla sina böcker i en platta? Har du slutat köpa böcker eller blandar du emellan åt? skriv gärna i kommentarera nedan. Jag är väldigt nyfiken. 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Jag röstar på att du testar google plays variant istället för att du köper en ny enhet :)

    SvaraRadera