tisdag 1 oktober 2019

Boken You av författare Caroline Kepnes- Skrämmande eller romantisk?




Jag tror ingen av er har missat tv serien You som finns ute på netflix för tillfället. Tv-serien är baserad på författaren Caroline Kepnes bok You om stalkern Joe Goldberg som blir förälskad, kär, besatt...ja ni avgör själva, i tjejen Guinevere Beck. Joe gör allt för Beck, det finns inget annat att lägga fokus på.
I den här thrillern eller ska man säga mörka romansen finns det så många hemligheter att jag själv blev förvånad över hur mycket en människa klarar av att hantera samtidigt. 
Jag sträcktittade på den här serien, jag vet inte vad som höll mig fast. Jag tycker inte om thrillers, deckare i stora mängder. Dock fanns det mycket som tilltalade mig i den här historien om Joe och Beck. Det som var så facinerande är att man inte vet vem som gör fel eller rätt. Det finns en charm i Joe, vem vill inte ha en man som gör allt för en? Till och med beskyddar en från andra hemska människor. För att inte avslöja för mycket ber jag er att ta en titt på serien eller kanske läsa boken. Jag vet ialla fall att jag kommer sätta klorna i boken och utforska vidare om den här historien är skrämmande eller romantisk. Vad tycker du? Skriv gärna i kommentarerna nedan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar