tisdag 1 oktober 2019

4 Böcker som liknar Outlander!


 
Jag har äntligen tagit mig tid att titta klart på första säsongen av Outlander. Wow vilket avslut säger jag bara! Jag var rätt skeptisk från början av serien då det inte alls höll den spänningsfart som jag är van vid i många andra serier som jag tittar på. Jag vet inte om det var äventyret, manuset eller snygga Jamie som fick mig att hålla mig kvar. Kanske var det historien bakom de båda karaktärerna eller var det romansen?? Jag vet faktiskt inte. Dock vet jag en sak och det är att jag kommer fortsätta ta mig vidare igenom säsong 2. 
 
Outlander baserar sig på böckerna av författaren Diana Gabaldon. Jag själv har inte läst några av hennes böcker. Kanske är det på tiden att låta sig föras iväg genom ett storslaget äventyr genom skottlands historia? 
 
Har någon av er läsare läst böckerna av Diana Gabaldon? Vad tycker ni om serien? Skriv gärna i kommentarerna!
 
Tips på böcker som liknar Outlander böckerna!
 
 The Soldier's Girl (häftad)  The Phantom Tree (häftad) The Dream Daughter (inbunden) The Little Shop of Found Things (inbunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar