tisdag 8 oktober 2013

Böcker i Brevlåda: Bläckhjärta Trilogin av Cornelia Funke!



Bläckhjärta av Cornelia Funke, det är trilogin som låg i min brevlåda!!
Den här bokserien är jag riktigt glad över att ha fått från Opal förlag eftersom Bläckhjärta är en trilogi som påminner mig mycket om Narnia och jag ÄLSKAR böcker som handlar om äventyr, magiska varelser, ondska och kärlek, men också magi och oändliga platser. Bläckhjärta är en triologi som lär innehålla väldigt mycket av just det. Det ska bli oerhört kul att få ta del av de här böckerna, filmen var verkligen magisk när jag såg den för några dagar sedan och man brukar ju säga att böckerna alltid är bättre än filmerna så det lär bli fantastiskt.

Jag måste säga att omslagen på de här böckerna var väldigt häftiga, att bara se på de är magisk! Jag ska inte glömma att nämna de fina vykorten jag fick också :)

Vad kul att de blev i olika färger. Har någon läst de här böckerna eller sätt filmen?? Jag är nyfiken på vad ni tycker!

2 kommentarer:

  1. Jag har sett en av filmerna, måste vara den första, och verkligen älskar den!
    Omslagen är verkligen jättefina och påminner lite om de omslag som är till Abarat-serien. Är du ett Narnia fan kan jag rekomendera Abarat till dig. Den är jättebra! Jag tror det är de tre första i serien som är ute på svenska men efter det är de bara på engelska. Det var länge sedan de gavs ut och blev tyvärr inte så väl omtyckta här i sverige så därför slutade man att publisera dem. Men jag och en till kompis älskar dem!!
    Jag kan skicka dig min svenska, första bok, om du vill låna den? Annars finns den nog på biblan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är verkligen en fantasy nörd som älskar alla sårters fanatsy, det är verkligen kul att du rekommenderade Abarat serien, då jag faktiskt inte har hört något av den. Jag vill även tacka dig för att du vill låna ut den första boken till mig, men jag kan kolla upp den på biblioteket, men tusen kramar ska du få!! När det gäller böcker som inte blir översatta, så är det verkligen skit tråkigt när de bara lägger av så där. Jag själv har The Vampire Diaries bokserien och de tre sista jag har är på engelska då man inte valde att översätta de, skit tråkigt!

      Radera