torsdag 3 oktober 2013

Köpta Böcker från Biblioteket!

Nu undrar ni säkert vad jag menar med titeln, men det är så att min lokala bibliotek hade en stor försäljning på böcker, dock väldigt gamla sådana, men vad gör det? De kostade bara 5kr!
Det var väldigt gamla böcker i källaren, men jag hittade några som jag fastnade för och det var faktiskt böcker från Magnus Nordin, en fantastisk deckarförfattare som verkligen kan skriva. Första boken jag läste från honom var Tystnadens Hus och den var s**t bra! Så den passade jag på att köpa och några andra från hans böcker. Jag hittade även en spännande piratbok som blir intressant att läsa om då jag verkligen inte kan motstå äventyrsböcker!! Jag ska inte heller glömma nämna Harry Potter och dödsrelikerna och Narnia som jag också köpte, en bok som har fattats länge i min bokhylla.

De alla böckerna var i förfärligt dåligt skick när jag köpte de, men jag försökte fixa till det så mycket det bara gick. Jag tog bort plasten, torkade av med trasa, sedan suddade jag en hel del i böckerna och målade kanterna med svart penna eftersom de var söndriga på sidorna. NU ser de helt nya ut! :)




1 kommentar:

  1. Celia Rees är en otroligt duktig författare och om jag inte minns fel så har jag läst just "Pirater"... eller så kanske det var hennes bok "Häxa"... i vilket fall så älskade jag den!

    SvaraRadera