onsdag 18 november 2020

The Martian: ensam på mars av Andy Weir

 

Mark Watney lämnas kvar på Mars efter en misslyckad rymdexpedition. Hans besättningsmän är övertygad att han är död, men Mark Watney lever. Nu handlar det om att överleva på en planet som är långt ifrån vår egen jord. Kommer Mark Watney kunna utmana den röda planeten och försöka ta sig hem eller bli fast på en planet med osäkra tillgångar?

Recension: The Martian av Andy Weir öppnade mitt intresse för sci fiction! Det var så längesedan jag läste en sådan spännande, beroendeframkallande och inspirerande bok. Författaren Andy Weir visste exakt hur han skulle lägga upp denna historia. Varje dialog och kapitel var genomtänkt precis som huvudkaraktären Mark Watney och hans överlevnadstricks. Mark Watney gillade jag direkt med hans enkelhet av humor och charm. Jag upplevde honom som väldigt lugn och tänkande i situationer som krävde det. Han tar det som det kommer och sakta men säkert kommer han fram mot sitt mål.
För er som väljer att läsa denna bok ska inte vara oroliga över rymdtermerna, det förstår man oavsett hur mycket kunskap man har inom rymden. Jag rekommenderar stark att läsa denna bok för alla som älskar sci fiction, men också för de som vill ta steget in i genren. Boken är en bladvändare!

Betyg: ★★★★★
Titel: The Martian
Författare: Andy Weir
Förlag: Bookmark
Språk: Svenska
Antal sidor: 447
Rec Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar