onsdag 18 november 2020

Ett äventyr i Östersund

                     

Ibland blir jag så ledsen över att jag inte haft tid till att göra det som jag vill göra. Blogga om böcker, läsa eller bara sjunka ner i min lilla blubbla och skissa. Just nu befinner jag mig i Östersund och här har jag snart varit i 10 veckor pga studier. Visst är jag glad för min utbildning, men i och med det offras alltid mycket annat. Jag vet att allt har sitt slut och snart kommer jag få min lediga tid som jag länge drömt om att få. Jag känner att min kropp har varit stressad och sliten från allt som har med utbildningen att göra och det är faktiskt en bokserie som har räddat mig genom den tuffa perioden och som jag alltid kommer vara väldigt tacksam över. Harry Potter av J.K Rowling. Jag skäms lite över att det är först nu som jag valt att ta mig igenom bokserien. Jag vet faktiskt inte vad som gjort att jag inte läst Harry Potter tidigare, tyvärr har jag inget bra svar på det. Jag är nästan som besatt över bokserien just nu och jag tittar redan på en massa andra böcker om Harry Potter som jag hoppas få till jul. Vi får se vad som dyker upp helt enkelt. ^^
Just nu ligger jag på en liten madrass på golvet i ett studentrum som känns alldeles för stort för de få saker jag har. Därför valde jag att pynta upp med lite böcker här och var tillsammans med ett ljuvligt doftande ljus från Seraf förlag som jag fick med i en bokbox för ett tag sedan. Jag uppdaterar er kring det i ett annat inlägg. Med rätt belysning fick jag till mysighetsfaktorn rätt bra. En klapp på axeln Steffi. Jag hoppas ni alla har en fin helg och att ni myser till det i soffan med något varm att dricka. Det känns i luften att det börjar bli vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar