söndag 22 november 2020

Harry Potter och Fången från Azkaban av J.K Rowling



Tiden hos familjen Dursly gör det inte lätt för Harry Potter. Till slut väljer Harry att packa sin väska och ta sig vidare till Hogwarts för att börja sitt tredje läsår på skolan för häxkonst och trolldom. Harry inser tidigt att ingenting är som det brukar och snart får Harry veta allt som har med Azkaban, dementorer och varulvar att göra. Vem är mördaren som springer lös? Klarar Harry att utföra patronus besvärjelsen och kommer Harry få ytterligare möjlighet att ta del av hans förflutna? 

Tredje boken om Harry Potter är hittills min favorit. Boken kantas av större förståelse kring Harrys liv och tidigare händelser. Jag är så glad över att jag fick läsa om James Potter, Sirius, Lupin och Snape i den kontrast när de alla studerade på Hogwarts för många år sedan. Det kändes som den pusselbiten behövdes bli berättad. Wow så mycket som jag inte visste innan, jag är nästan i chocktillstånd över att det fanns så mycket att ta del av i denna korta bok. Jag kan fortfarande inte förstå varför det är först nu som jag läser denne serie under min 25 års ålder. Jag inser att jag har missat väldigt mycket och jag är framförallt glad att jag äntligen valt att läsa denna bok. Mystiken fortsätter och äventyren blir inte lättare. Jag var fast genom hela boken och jag kände att denna bok skrevs till nya höjder. Harry måste brottas med känslor som han tidigare inte upplevt samtidigt som Ron och Hermione hjälper honom mer än någonsin. Jag rekommenderar starkt att läsa denna bok! 

Betyg: ★★★★★
Titel: Harry Potter och fången från Azkaban
Författare: J.K Rowling
Förlag: Raben & Sjögren
Språk: Svenska
Antal sidor: 417
Rec: Nej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar