onsdag 22 februari 2023

Vad läser jag när jag inte studerar?



Vad läser jag när jag inte studerar? 

När jag inte läser kurslitteratur, sitter jag oftast på tåget och läser på väg till Lunds Universitet. Det tar ungefär 40 minuter innan jag blir framme. Den senaste tiden har det blivit mycket Dark Academia som jag sitter fastklistrad vid. Jag har sagt till mig själv att det är dags att läsa ut de böcker jag har på bokhyllan och ja...det är väldigt mycket Dark Academia. Jag passar på att läsa ut de "mörka" böckerna nu när vädret fyller dagarna med regn och rusk. Snart blir det tid för våren och då kommer andra lättare böcker fram.  

Jag försöker läsa på morgonen och på kvällen innan jag lägger mig, det är den egen tid som jag känner att jag verkligen får ut min läsning till 100%. 

𝐋ä𝐬𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝓓𝐚𝐫𝐤 𝓐𝐜𝐚𝐝𝐞𝐦𝐢𝐚? 💭

📍Guldkompassen av Phillip Pullman
📍If We Where Villains av M.L Rio 
📍Cave av Tracy Wolff 
📍The Secret History av Donna Tratt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar