måndag 20 februari 2023

Bokdiskussion- If We Where Villains av M.L Rio

Efter att ha läst ut If We Where Villians av M.L Rio har en hel del frågor ploppat upp. Det här är en perfekt bok att diskutera med er, då det var mycket från boken som jag bara måste få diskutera med er läsare! Var med och diskutera denna populära bok! 

💭Har du någon favoritdel eller qoute som du fastnade för?

💭Varför tror du att den här romanen berättas ur Olivers perspektiv, den självutnämnda "sekundära karaktären", i motsats till en av de andra teaterstudenterna? Vilken roll antyder det första kapitlet att han kommer att spela i den större konflikten?

💭Vilken karaktär identifierar du dig mest med hittills? Hur tycker du att karaktärerna definieras i deras roll i berättelsens större drama? Hur definierar deras sårbarhet som uttrycks i gwendolyns klass deras beteende, särskilt under och efter Macbeth-uppsättningen?

💭Vad betyder genren dark academia för dig? 

💭Berätta om du hade en känsla eller förhoppning under din läsning av boken. Vad tyckte du om slutet? Har du någon fråga som inte blev besvarad? 


SPOILER VARNING

Okej, den här boken var lite märklig. Det första jag tänker på när jag avslutar denna bok är...hur kunde den bli så populär i sociala medier? Jag tyckte boken var rätt långsam, stor dramatik fans det inte och slutet var alldeles för kort. Det som jag gillade med boken var författarens unika skrivsätt, författaren blandade in väldigt mycket Shakespeare och det syns tydligt att hon kunde sitt material väl, bortsett från det klickade jag inte med huvudkaraktären Oliver, hans vänner på universitetet var som en dimma, jag som läsare fick liksom gissa mig till hur deras personligheter är. Det var många citat som jag absolut älskade, det är såklart Shakespeare ^^ 

Slutet...Nu ska vi ta och diskutera James. Vad jag tror...jag tror att han tog sitt liv... det är trots allt Shakespeare vi diskuterar, det slutar aldrig bra, men min andra hjärnhalva vill tro att James och Oliver blev lyckliga i alla sina dar långt borta från allt. Vad tror du??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar