måndag 20 februari 2023

Vad är mina bok mål för 2023?


Varje år väljer jag att skriva upp mina bokmål, stora som små och det kan röra sig om allt som har med litteratur att göra. Detta året planerar jag...

Läsa ut så många böcker jag redan har stående på bokhyllan- Jag tror att jag inte är den enda som känner lite ont i magen av att låta olästa böcker stå på bokhylla. Det är liksom inte rättvist.  

Läsa mer i genren Dark Academia- Jag bara ÄLSKAR genren och jag är så tacksam att den finns. Hela livsstilen gör mig varm, historierna är spännande, kläderna underbara och inredningen får mig att smälta. Ja, man kan säga att det är en livsstil. 

Läsa ut påbörjade bokserier- Jag säger det varje år, jag vill avsluta så många bokserier jag bara kan. Det är på tiden att jag får ett avslut på bland annat The Mortal Instruments av Cassandra Clare, Mistborn av Brandon Sanderson, His Dark Materials av Philip Pullman mm. 

Köpstop av böcker- Detta är ett måste, annars fortsätter mitt köpande i all oändlighet....

Läsa flera böcker på en och samma gång- Jag har alltid läst en bok åt gången. Men precis som vårt humör, gäller även böcker. Idag kanske jag behöver mer spänning, imorgon vill jag ha romans. Fler böcker samtidigt får en att läsa mer och minskar risken för att man tappar intresset. 

Har du liknande bokmål? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar