onsdag 22 februari 2023

Bokrean 2023 - En besvikelse?

Varje år längtar jag till bokrean som sker i Februari månad och igår sprang jag bokstavligen till bokhandeln efter min föreläsning. Jag hade några böcker som jag tänkte att jag skulle köpa och en av dessa var Det sista han sa av Laura David som inte fanns i den första bokhandeln jag besökte, då den var slutsåld. Istället sprang jag vidare till nästa bokhandel och fann den på hyllan. 

I övrigt tyckte jag det var väldigt snålt med böcker. Det var många böcker som funnits med sedan tre, fyra år tillbaka och böcker som man redan har läst, SUCK* Jag väntade mig att jag skulle få se Sången om Akilles av Madeline Miller eller åtminstone fler ungdomsböcker. Även personalen verkade inte ha koll på vad som fanns med på rean...

Jag passade även på att besöka Sci Fikion bokhandeln i Malmö och hittade endast en bok av Patrick Rothfuss...även där var det otroligt tomt med böcker. Hur kommer det dig?? Nej, varje år blir det bara värre tycker jag. 

💭Fick du hem några böcker från bokrean? 
💭Vad tyckte du om årets bokrea? Kommentera gärna!

4 kommentarer:

  1. Jag har köpt 5 böcker från rean plus att jag väntar hem en till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå vad spännande, vad kul! Vilka blev det?

      Radera
    2. Slutet blir vår början, Asfaltsland, Greven av Monte Cristo, This is How You Lose the Time War, What Moves the Dead och Hostage :)

      Radera
    3. Åå wow vilka böcker du fick med dig hem!

      Radera