tisdag 19 januari 2021

Nya Twilight? Crave av Tracy Wolff

Har du också väntat på något som kan fylla det tomma rummet efter The Twilight Saga? Jag har minsann längtat efter något som kan fylla mitt hjärta med passion, storslagen romans och farligheter i samma anda. Jag är väldigt spänd över att få läsa Tracy Wolf nya böcker Crave och Chrush. Jag har läst väldigt gott om böckerna och i bokhandeln i Malmö fanns det bara en bok kvar på hyllan. Tur fick jag med den sista exemplaret de hade i butiken. Är du lika taggad som jag på att läsa dessa böcker? Planerar du att läsa de? Skriv i kommentarsfältet!!


Den du suktar efter kan få dig dödad. 

Första gången Grace tar sig in på Katmere Academy känner hon att någonting inte stämmer. Hon vet inte om det är skolan eller studenterna som få henne att känna osäkerhet. Efter att Grace föräldrar dog i en fruktansvärd olycka har hon inget annat val än att bosätta sig på Internatet som hennes farbror beslutade om att hon skulle göra. Internat skolan är den sista plats Grace skulle vilja befinna sig på och det dröjer inte länge tills hon inser vilken värld som hon befinner sig i. Häxor och vampyrer trampar runt i korridorerna och som den dödliga människa hon är vet Grace en sak som är säkert och det är att hon inte passar in. 

När Grace möter Jaxon Vega en vampyr som inte känt någonting under flera hundra år, vet hon inte varför hon drar sig till honom. Kom hon till Katmere Academy av ren slump eller togs hon hit för att vara ett lockbete?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar