tisdag 19 januari 2021

Harry Potter och den flammande bägaren av J.K Rowling


Ärret bränner i pannan och Harry vaknar upp med svett och panik. Voldermort måste befinna sig i närheten. Smärtan i pannan blir det sista Harry behöver tänka på, för snart närmar sig större utmaningar än vad Harry trodde han skulle få vara med om detta år på Hogwarts. Skolorna Durmstrang och Beauxbatons besöker Hogwarts inför en trekamp som blir en kamp på liv och död. 

Recension: Eftersom jag har sett Harry Potter filmen innan jag läste boken kände jag att det inte direkt framkom något nytt. Författaren har återigen ett fantastiskt skrivande som väcker intresse och känsla för att man själv är med i berättelsen. Allt klickade väldigt snyggt där det ena ledde till det andra. Mörkret blir djupare ju längre man läser och till slut upplever man en viss obehag som få en helt fast. De sista kapitlen flyger jag igenom och jag är lika nöjd som jag förväntade mig att vara när jag började läsa denna bok. Det enda jag kan tänka på att anmärka var att Hermione försök till att engagera sig kring husalvernas livsstil kände jag att det var en del som inte behövdes tas med. Jag kände att det blev som en utfyllnad som inte behövde vara med i boken. 

Betyg: ★★★★★
Titel: Harry Potter och den flammande bägaren
Författare: J.K Rowling
Förlag: Raben & Sjögren
Språk: Svenska
Antal sidor: 680
Rec: Nej

Finns hos: Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar