onsdag 18 november 2020

Nightflyers av George R.R Martin

 

En grupp utforksare från Avalons Akademi bestämmer sig för att söka upp en utomjordisk ras och det är endast skeppet Nightflyer som blir tillgängligt. Det gruppen inte är medvetna om är att det ligger en mörk hemlighet kring skeppet.  Varför visar sig endast Kapten Royd Eris som ett hologram och varför börjar oförklariga händelser att inträffa? 

Nightflyers av George R.R Martin är en unik, beroendeframkallande och skrämmande äventyrsbok som gav mig kalla kårar. Författaren har lyckats skrämma upp mig på ett sett som ingen tidigare bok har gjort. Under kvällen fick jag lägga ifrån mig boken och fortsätta på morgonen istället. George R.R Martin har lyckats skriva en berättelse fullt med detaljer och unika huvudkaraktärer med en skrämmande miljö ute i det tysta universumet på bara 150 sidor! Huvudkaraktärerna behövde inte bli djupa för att ge mig en trovärdighet, jag tyckte jag fick en bra uppfattning av den klostofobiska situation gruppen upplevde på skeppet. Mörkret ligger hela tiden och lurar samtidigt som gruppen försöker ta reda på vad som händer med dialoger som ger en känsla av ovisshet. Jag rekommenderar starkt denna bok för er som älskar sci fiktion med mörka drag. 
 
Betyg: 5/5
Titel: Nightflyers
Författare: George R.R Martin
Förlag: Bookmark
Språk: Svenska
Antal sidor: 150
Utgivning: 2019
Rec: Ja
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar