fredag 20 september 2013

Bok i Brevlådan- Avgrundens Änglar av Magnus Nordin!

För några dagar sedan fick jag en hel del böcker från olika bokförlag då Höst säsongen är på väg in och jag blev verkligen jätte glad då en av de var Avgrundens Änglar av Magnus Nordin, jag själv har läst många av hans böcker och de innehåller verkligen den spänningen man är ute efter när man läser en thiller. Han har verkligen blivit en favorit författare för mig. Om du vill läsa något riktigt spännande inom Thiller, då borde du läsa Magnus Nordins böcker, då kan jag låva dig att du inte lär släcka lampan mer.

Nu är jag väldigt nyfiken på den nya boken och jag hoppas verkligen den når upp till mina förväntningar.



Vid ett kafébord inne i stadens galleria. Det var där hon sågs vid liv sista gången. Julia. Historien som rullas upp är lika mörk som brutal och den är en del av vårt samhälle.
Louise Hjelm är kriminalinspektör i staden. Det blir hennes sak att lösa fallen med de försvunna unga kvinnorna. För de är flera. Ett olöst fall kastar en mörk skugga över staden och polisen har inga spår, inga ledtrådar.
Men det är fler som engagerar sig i övergreppsbrotten och försvinnandena. Gymnasieläraren Molly Zetterholm tar saken i egna händer när hon samlar några unga människor kring sig. Genom aktioner skipar rättvisa på sitt sätt. Alice är en av Mollys änglar. Hon är på flykt och i Mollys aktionsgrupp finner hon en fristad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar