fredag 6 september 2013

Filmrecension- The Mortal Instrument Stad av Skuggor!

Ja, tiden har gått fort och bio premiär för filmen The Mortal Instruments varade den 23/8 vilket var otroligt kul. Jag själv har längtat efter att se den här filmen väldigt länge efter att jag läste boken i början av sommaren.

Men nu till filmen...
Jag måste säga att filmen var mycket välgjord vilket förvånade mig. Den hade en bra början som gjorde att man fastande. Det var otroligt kul att få se karaktärerna till liv då de flesta jag såg i mitt huvud liknade de skådespelarna på filmen (Bra Jobbat!). Filmen tog med många dialoger och många scener jag önskade att få se vilket var riktigt kul! När det gäller miljön i The Mortal Instruments, så fanns det inget som var dåligt. Det var inspirerande hur de byggde upp institutet men även de monster som man läste om, riktigt häftigt!

När det gäller karaktärerna så blev jag otroligt glad över att se Jamie campbell bower som Jace, han hade verkligen all den attityd och styrkan som man fick läsa i boken och även Lily Collins som spelade Clary hade gnistan som fick en att bli mer insatt i hennes värld. Kanon bra!

VARNING-För er som inte läst eller sätt boken/filmen!
Det fanns många ändringar som jag märkte i filmen som inte kom med från boken och det var att Simon (som var Clarys bästa vän), han skulle ha druckit en blå drink på Magnus Banes fest och sedan förvandlats till råtta, vilket inte hände. Även portalen mellan Madame Dorothea och Lukes hem skulle finnas, men kom inte med. Motorcykeln som Jace kör i slutet över hela New York borde också funnits med. Men det kommer alltid att vara så när man läser böcker, allt kommer inte med.

Filmen får: 4/5 Cirklar

Vad säger du, har du läst eller sätt filmen? Vad tyckte du?
Blir det den Nya Twiligt??