torsdag 27 juni 2013

Böcker i Brevlådan!

Igår fick jag hemskickad två böcker av Raben & Sjögren vilket jag tackar så mycket för! 

Den första boken heter Farlig Förmåga av Jessica Spotswood och helt ärligt så vet jag inte särklilt mycket om den här boken, det ända jag gjort är att läsa lite om handligen och vad andra har skrivit om boken. Jag tyckte om titeln och framsidan på boken då den fick mig att undra vad den här boken döljer för något...
Så det ska bli spännande!

Cate och hennes systrar är häxor men det måste hemlighållas annars riskerar de att förvisas, fängslas eller till och med dödas. Storasyster Cate har lovat att beskydda sina yngre systrar men det blir komplicerat när hon hittar sin döda mammas dagbok. Om det som står i den är sant är de inte säkra - kanske inte ens från varandra ...


Den andra boken jag fick var Matchad av Ally Condie och däremot har många från min omgivning sagt att jag borde läsa den, då undrar jag verligen vad denna bok har som får alla att vilja läsa den...
Jag har läst om att boken påminner om The Hunger Games väldigt mycket och att den är perfekt för just Hunger Games fans och eftersom jag själv är ett fan av den trilogin så ska det bli otroligt kul att läsa Matchad,  jag har läst ungefär ett kapitel från boken och den verkar riktigt bra hittils.
Har du läst boken? Vad tyckte du?

Samfundet bestämmer. Vem du ska älska. Var du ska arbeta. När du ska dö.
17-åriga Cassia Reyes lever i en värld där Samfundet styr. Ett kliniskt rent samhälle där allt är bestämt på förhand. Det har blivit dags för banketten, något som Cassia har sett fram emot i åratal. Det är nu hon ska få reda på vem hon ska leva med resten av sitt liv, vem Samfundet har matchat ihop henne med för att uppnå största möjliga perfektion. Cassia har alltid litat på Samfundet, på att de fattar de rätta besluten åt henne: vad hon ska läsa och vad hon ska tro på. Så när Xanders ansikte dyker upp på bildskärmen under matchningsceremonin vet Cassia att han är hennes idealpartner - tills hon ser Ky Markhams ansikte flasha förbi under ett ögonblick, innan skärmen släcks ner.
Cassia börjar förstå att allt inte är som det verkar. Om Samfundet vet bäst, hur kommer det sig då att hon har parats ihop med fel person? Och vad händer om hon blir kär i någon annan, någon förbjuden, någon som inte är hennes utvalda? 

PROVLÄS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar