måndag 17 juni 2013

Böcker i Brevlådan- Drakarnas Dans av George R.R. Martin

Jag ska börja med att tacka bokförlaget Bonnier Pocket och Mån Pocket som skickade hem 4 Sommar böcker till mig. Tack så jätte mycket!!
 
Första boken som jag tänker presentera är Drakarnas Dans av George R.R. Martin och boken är den 5 av 7 böcker. Jag har faktiskt inte läst några av hans böcker innan, men eftersom bokserien även visas som tv-serie vid namn Game of Thrones som jag råkar vara ett fan av, så passade boken perfekt. Det blir spännande att läsa den här boken då jag är väldigt nyfiken hur karaktärerna är och hur själva historien utspelar sig.
Jag kan verkligen säga att boken är tjock då sidorna är upp till 1000 sidor långa (1119 exakt).

Handlingen i Drakarnas dans följs ur arton olika personers perspektiv:

Jon Snö - 13 kapitel
  • Tyrion Lannister - 12 kapitel
  • Daenerys Targaryen - 10 kapitel
  • Theon Greyjoy - 7 kapitel
  • Quentyn Martell - 4 kapitel
  • Davos Seaworth - 4 kapitel
  • Barristan Selmy - 4 kapitel
  • Asha Greyjoy - 3 kapitel
  • Bran Stark - 3 kapitel
  • Jon Connington - 2 kapitel
  • Cersei Lannister - 2 kapitel
  • Victarion Greyjoy - 2 kapitel
  • Arya Stark - 2 kapitel
  • Aero Hotah - 1 kapitel
  • Jaime Lannister - 1 kapitel
  • Melisandre - 1 kapitel
  • Varamyr Sixskins - 1 kapitel (prolog)
  • Kevan Lannister - 1 kapitel (epilog)

  • Här kan ni lyssna på musiken som finns med i tv-seriens inledningsmusik, den är fantastisk!


    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar