måndag 17 juni 2013

Böcker i Brevlådan- Den Store Gastby

Den Store Gastby av F. Scott Fitzgerald är även en bok som jag fick hemskickad av Bonnier Pocket och jag kan redan nu säga att jag inte har sett filmen, men det spelar dock ingen roll eftersom jag tycker det är mycket spännande att läsa boken först och se filmen sen.
Jag själv vet inte mycket om den här boken, men jag har hört talats om den och läst massa recensioner om filmen, så jag får helt enkelt läsa och se filmen och bedöma därefter och se hur bra den verkligen är. Är den någon av er som läst eller sett boken? Kommentera och skriv vad ni tyckte!





Nick Carraway kommer till New York för att bli aktiemäklare. Han flyttar in i en villa på Long Island och börjar umgås med det flärdfulla paret Tom och Daisy Buchanan. Till granne får han en ytterligt gåtfull och kolossalt förmögen man som ger storslagna fester, oftast utan att själv visa sig. Grannens namn är Jay Gatsby.












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar