fredag 12 juni 2020

A Court of Frost and Starlight av Sarah J Maas


A Court of Frost and Starlight - Sarah J Maas | Science Fiction ...


Recension: Jag tror inte man kan bli gladare än vad jag är just nu. Jag har just läst ut en epilog på ca 230 sidor som handlar om efter krigstiden från boken Ett Hov av Vingar & Undergång. Fyre och hennes vänner är tillbaka i Natthovet för att tillreda festligheter tillsammans och det blir mer än bara en dans på frusna rosor. 

Jag får återigen bekanta mig med huvudkaraktärerna från tidigare böcker under det vackra vinterhalvåret. Det överöses med fallande snö, glitter och presenter i alla dess former och jag kan inte få nog av de spännande möten och romantiska stunder som förekommer. 
Sarah J Maas gjorde rätt i att skriva denna bok som bara strålar av omsorg och försoning. Det känndes som boken behövde bli skriven. Jag uppskattar verkligen att författaren valde att skriva om karaktärernas tankar och önskningar för att få en djupare förståelse efter krigstiden. Mycket av vad som händer i boken får att ana att detta kanske inte är slutet, utan att mer komma skall...

Även om boken inte blev skriven i den spänningsläge som tidigare böcker, fann jag boken mycket läsvärd. För mig var det bara att luta mig tillbaka i soffan under de sena regnig kvällarna och bara flyta med i denna underbara fantasybok. 

"En vackrare fantasyserie har jag aldrig läst förut"

Betyg: ★★★★★
Titel: A Court of Frost and Starlight
Författare: Sarah J Maas
Förlag: Bloomsbury YA
Språk: Engelska
Antal sidor: 228
Rec: Nej


Finns hos: Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar