lördag 22 juni 2013

Utmaningen!

Jag fick en utmaning av en läsare och här är den!
Jag ska svara på frågorna om min bok jag läser just nu och här kommer svaren!

Jag läser boken Beskyddaren av Harlan Coben.

1. Hur många kapitel har du läst i boken?
Jag har precis börjat med boken, då jag har läst två kapitel än så länge.

2. Vad var första meningen i boken?
 "Jag var på väg till skolan, gick där och tyckte synd om mig själv-min pappa var död, min mamma var på behandlingshem och min tjej var försvunnen-när jag såg tokkärringen för första gången."

3. Vad var den sista meningen du läste?
 "Jag var verkligen bra på att snabbt skaffa mig nya vänner"

4. Hur tycker du boken verkar?
Jag tycker boken verkar vara en spännande thriller, där ingen verkar gå säker i den lilla stan som boken utspelar sig i. Boken är ganska lättläst men det spelar ingen roll då jag älskar berättelse texten bakom boken (där man vet vad boken handlar om) och framförallt den snygga framsidan.

5. Vilken händelse är din favorit än så länge?
Min favorit händelse i boken än så länge är, när (Mickey Bolitar) huvudkaraktären berättar hur han tänker och känner.


2 kommentarer:

  1. Nu känner jag igen vart jag har sett namnet någonstanns! :D
    Jag såg exakt samma boks framsida på en tidning, Läsposten, när jag delade ut posten en dag. Riktigt nostalgi blev det för mig eftersom jag har varit med i den tidnings-kretsen som tonåring. Andra la ut massor av sina pengar på telefon, kläder och smink. Jag la alla mina pengar och lite till på mina böcker :)

    SvaraRadera
  2. Jag läste om boken Beskyddaren i någon tidning jag också och den verkade riktigt bra, sedan fick jag den hemskickad då jag bad om den.
    Nu läser jag den och den blir bara bättre och bättre.

    Jag kan också berätta att jag är en tjej som lägger hellre pengar på böcker istället för smink och kläder. :)

    SvaraRadera