fredag 29 december 2023

Öppet Sinne av Adam Grant

 


Adam Grant är organisationspsykolog och varit högst rankad professor i sju år i rad. Miljoner exemplar av hans böcker har sålts världen över tillsammans med hans banbrytande foskning som inspirerat människor till att ompröva sin motivation, krativitet och antaganden. 

För att variera min läsning valde jag att prova Adam Grants bok Öppet Sinne. Jag förstår varför boken har blivit en storsäljare, då jag slängs ut i en värld full av tankar, ideer med oväntade vändningar. Starten av boken får en att vakna till genom att författaren valt att slå på stort med en överlevarhistoria som gick snett till. Kanske var tanken att få en att tänka till...

Boken är fullpackad med inspirerande historier, modeller och förklaringar. Det är som att sitta på ditt livs största och viktigaste föreläsning. Jag fick med mig flera tankeställare och utvecklande vertyg som jag inte allas väntade mig. Språket är enkelt och det är lätt att hänga med i svängarna. Adam Grant har lyckats skriva en bok som lämnar en inspirerad, men också fått en att växa i sina tankar. Detta var årets viktigaste bok jag läst och jag kommer granterat läsa mer av författaren. 

Betyg: ★★★★★
Författare: Adam Grant
Förlag: Akademius Förlag
Sidor: 313
Språk: Svenska
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar