onsdag 27 december 2023

2024 Bokmål!


Då har vi snart kommit till slutet av år 2023 och det är dags att välkommna år 2024!! För mig känns det alltid som en nystart, att få börja om på en ny kula och utveckla sig själv, göra saker och ting mycket bättre än tidigare år. För mig var 2023 inte det bästa läsåret och jag hoppas att jag finner ny gnista och läslust än vad jag haft tidigare. Det gäller även för bloggen. Den behöver verkligen mer kärlek och jag hoppas ni skulle vilja hjälpa mig det ^^

Jag tänkte skriva ner några av mina mål inför 2024 och jag hoppas verkligen jag kommer uppfylla några av de...

🌸 Avsluta påbörjade bokserier. Jag har alltid med detta mål för det finns alltid en massa bokserier som ligger och väntar på att jag ska avsluta de. Några jag har kvar är: Glastronen serien av Sarah J Maas. Eragon av Christopher Paolini, Sagan om ringen av J.R.R Tolkien, Shadowhuter serien av Cassandra Clare mm. Mycket beror på att jag inte vill att det ska ta slut... men nu är det dags att avsluta de.

🌸 Klassiker: Jag har en hel hög med klassiker (Wordsworth Editions) som jag gärna vill läsa ut. 

🌸 DFN (Did not finish): Att inte vara rädd för att DNF:a böcker. Det finns inget som säger att du behöver läsa ut böcker som du har startat. Finnns det ingen gnista eller kemi, är det bara att säga tack men nej tack och låta böcker som inspirerar, underhåller och skapar magi ta din tid istället. 

🌸Läsa fler böcker av älskvärda författare: Jag har många böcker som har lämnat ett avtryck hos mig och som jag nu önskar att läsa mer ut av. Varför söka efter nytt när jag kan fortsätta med att avnjuta liknande fantatiska böcker. Några av mina favoritförfattare: Donna Tartt, Brandon Sanderson, Kristin Cashore, Jennifer I Armentrout, Marie Lu mm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar