fredag 29 december 2023

Omgiven av Energitjuvar av Thomas Erikson!


Thomas Erikson har coachat ca 5000 chefer, hållit omkring 150 föreläsningar per år och sålt närmare 6 miljoner böcker. Genom sina böcker hjälper han människor att förstå sig själva och sin omgivning. 

Omgiven av Energitjuvar är tredje boken jag läst av författaren. Kanske har det att göra med att Thomas Erisskon inspirerar och utbildar på en nivå som får en att häpna. Det gjorde jag vart fall i denna bok. Omgiven av Energitjuvar är dock inte den bästa bok jag läst av författaren. Denna gång gjorde författaren det enkelt för sig genom att dela upp boken i 6 olika kategorier och bara hoppas på att det blir bra. 

Jag hade hoppats på något extra, något unikt som jag inte har läst om under min skoltid. Istället förmeddlades endast olika personlighetsgrupper och hur dessa fungerar. Jag kom till hälften av boken, sedan tröttnade jag på formatet och la ifrån mig boken några dagar, innan jag fortsatte. 

Dock ska jag inte sticka under stol med att boken gav mig en dunderförklaring under kapitlet "Passivt aggresiva" som jag själv kunde relatera till och som jag äntligen fick en förklaring till. Tack Thomas Eriksson för att jag kunde avsluta det kapitlet och stack från en sådan människa! 

Jag fick goda råd och vertyg till både mig själv och min karriär, därför ger jag denna bok en 4 i betyg. 

Vill du också få förklaringar på människor du träffar i din omgivning eller människan du inte förstår som du lever tillsammans med, då är den här boken en perfekt för dig att läsa. Boken är lättläst med vertyg som är värt att lägga på minnet. 

Betyg: ★★★★
Författare: Thomas Eriksson
Förlag: Bookmark Förlag
Sidor: 281
Språk: Svenska
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar